thailand-kira-ysze.reismee.nl

Chang Mai

Chang Mai - geschreven door Laura

Waar zijn we nu weer terecht gekomen? Als ik de taxi uitstap zie ik een Barok hotel met heel veel weelderige details. Het past hier niet. Het is een soort Franse chique met een Aziatische kitscherigheid met al dat goud en een gouden fontein met leeuwenkoppen. De kamer is MEGA groot, woonkamer met trap en boven drie 2-persoonsbedden. Aan de overkant zitten Daan en Thimo in hun appartement en we kunnen naar elkaar zwaaien.

Zwervend door de straten van Chang Mai met op bijna elke hoek van de straat een enorme tempel met veel mooie heldere, diepe kleuren en vele boedha’s. Het is warm en we bezoeken de vele tempels. Ysze heeft 3x op de gong geslagen en in een rij van schalen in iedere schaal een muntjes gestopt voor Good Luck.

Het eten is hier heerlijk. Van hotpot aan de lopende band, via een lopende band systeem komen er allerlei groenten, vis en vlees voorbij en kan je kiezen wat je wil en in je eigen hotpot wil stoppen. Tot de Ploen Ruedee market, heel internationaal qua eten maar ook de muziek. Vreemd dat we aan de andere kant van de wereld zijn en in onze korte broek naar Katy Perry luisteren. Dit voelt even als een Food festival in Nederland in de open lucht op een tropische dag.

In de avond flaneren we over de night market en is het voor de meiden weer shop till you drop.

Geschreven door Thimo

Komende dagen staan olifanten verzorgen en een kook cursus op het programma. Ben erg benieuwd.

Chang Mai is zeker een levendige stad, ademt gemoedelijk en rust uit door al zijn prachtig tempels zoals Laura al zei; er staat op elke hoek de mooiste tempels, met lampionnen en wimpels.

En het hotel te hilarisch, protsig, alles stijlen door elkaar, maar weer is hier iedereen aardig en behulpzaam.

Dit worden 4 heerlijke dagen in Chang Mai met de meiden.

Mandy

Wat een fantastische foto's ook. Zo Mooi!!!!

erwin

Genieten zeg HEEEEEEERLIJK!

Marco

Leuk mensen al die berichten en fotos , geniet er van daar ?‍♂️?‍♂️?‍♂️

Jolanda nagtzaam

Maar ik ben niet jaloers. Echt niet hoor ...