thailand-kira-ysze.reismee.nl

Naar Phuket

We zijn per vliegtuig vanuit Chang Mai naar Phuket gevlogen. Duurde maar kleine 2 uur.

Op Phuket airport zou een mini van voor ons klaar staan, maar de chauffeur stond op international terminal en wij domestic. Duurde even maar hij kwam al gauw onze kant op.

Daan en ik zijn nooit eerder geweest op Phuket, omdat we vele verhalen hoorde over hoe toeristisch het zou zijn. Nou het klopt wel aardig qua toerisme, maar Phuket is erg groen en mooi eiland.

We zitten op Kamala Beach, prachtig appartement, direct aan en uitkijkend over de zee en het strand van Kamala. Heerlijk dat geluid van de zee..

Dag 1, Het is een relax dag vandaag, Kamala in geweest (klein dorpje) en bij het zwembad gedobberd en gehangen. Heerlijk gegeten in het dorp in een restaurant aan zee...

Dag 2, hebben wij de bezienswaardigheden van Phuket bezocht, China Temple, Boeddha tempel, old Town Phuket en de big Boeddha. wat was old town Phuket geweldig ouwe huisjes in Sino Portugees Stijl met artistieke winkeltjes, koffie barretjes etc. De Big Boeddha staat boven op de hoogste punt van Phuket, wat een machtig uitzicht en en bijzondere omgeving met aapjes en geluid van biddende monniken. Je ziet dat het toerisme niet overal is, maar vooral gecentreerd op een aantal plekken.

Vanavond is het kerst avond, we zijn heerlijk uit eten geweest in een restaurant met uitzicht op het strand en de baai van Kamala. Rond 23:00 uur hoorde we een harde knal, Vuurwerk! De avond werd afgesloten met vuurwerk! en dat bijna naast het restaurant op het strand, je zat letterlijk onder het vuurwerk. De lucht boven de zee, was bezaaid met wens ballonnen, bijzonder gezicht!

Wat hebben we het fijn! en wensen iedereen een zalig kerstfeest toe vanaf het verrassende Phuket!

Ellen

Jaloers! Voor jullie ook hele fijn kerst daar!

Jolanda

Bééééétje late reactie ; ik ben onder de indruk van al jullie verhalen. Ik zie dat het eten ook al zo geweldig is. Magisch toch al dat vuurwerk...XXXXX