thailand-kira-ysze.reismee.nl

Pai

Geschreven door Laura

Een reis die hoger en hoger de bergen in ging, 160 km vol slingerweggetjes met mooie vergezichten, oerwoud, bananenplanten en rijstvelden een rit van 3 uur.

In het dorp aangekomen verblijven we in prachtige hutjes met een groene tuin.

De WalkingStreet verandert in de avond in de NightMarket en staat dan vol met eet kraampjes en je ruikt de meest heerlijke geuren. Pai trekt nieuwe jonge en oude hippies, mensen die vooral naar zichzelf op zoek zijn. Je kan je hier laten tatoeëren en dreadlocks laten vlechten, konijnen knuffelen in het konijnencafé en op elke hoek van de straat je wel laten masseren. Om me toch enigszins aan te passen, trek ik mijn nieuw gekochte hippie jurk aan zodat ik toch nog een beetje in stijl ben (nee ik neem geen tatoeage).

In de avond eten we heerlijk hotpot, daarna op het terras luisteren naar de late oerwoud geluiden, van tjitjaks (hagedissen), krekels, kabbelend water en de poes in de tuin.

Omdat Pai in de bergen ligt, is de temperatuur in de avond en de ochtend een stuk koeler en aangenamer, maar we vinden het zelfs een beetje koud 20 graden.

De volgende dag verkennen we de omgeving en vinden mooie plekken. Chinese Village, Pam Bok waterval waar je al klimmend over rotsen met blote voeten door het water de waterval kan zien, Memorial Bridge die gemaakt is door de Japanse krijgsgevangenen als weg van ChangMai naar Pai, Pai Canyon een grote kloof met smalle wandelpaden langs richels, met een prachtig uitzicht op de vallei en de Hot Springs heeft een aantal natuurlijke warmwaterbronnen waarvan de verschillende baden variëren in temperatuur. Op een bepaalde plek kan je zelfs een eitje in het water van 80 graden koken. De meisjes en Daan dompelen in het mineraalbad, terwijl Thimo en ik heerlijk genieten van het uitzicht in de schaduw onder een boom.

Het meest geniet ik tot nu toe nog van mijn meiden, die alle nieuwe indrukken in zich opnemen en van de een in de andere verbazing vallen.


Reacties

Reacties

Jolanda nagtzaam

Wauw !!! Genieten met een grote G !

Sonja

Lekker genieten van elkaar! En zoveel nieuwe indrukken opdoen. En de meiden hebben het ook lekker naar hun zin. Dat is belangrijk!☺☺

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!