thailand-kira-ysze.reismee.nl

Wat Pho, China Town en vertrokken naar Pai: geschreven door Ysze en Kira

Gister zijn wij als tweede culturele uitstapje naar de Wat Pho gegaan, de tempel van de liggende Buddha. We konden onze ogen niet geloven. 46 meter lang en 15 meter hoog aan goud is in het echt toch wel heel indrukwekkend. Ook de tempel, die om de Buddha heen gebouwd is, was prachtig versierd. Dit is tot nu toe het mooiste wat we gezien hebben.

Onze lunch vond plaats in een hippe tent in de straat. Even wat anders dan rijst en noodles. Thimo en Kira hadden een hamburger, Ysze had avocado gevuld met pesto en mediterrane worteltjes, Daan ging voor de nacho's. Erg lekker allemaal!

In de middag zijn we naar China Town toegegaan, de wijk die is ingericht als een soort live Aliexpress kon natuurlijk niet ontbreken. Smalle straatjes waar je maar met z'n tweeën doorheen kunt lopen maar waar de scooters zich ook nog tussen proppen, alle soorten spullen die je kunt bedenken, eetkraampjes en vreemde geuren. Na een tijdje lopen kwamen we op een kruispunt waar een vrouwtje stond met een karretje waar ze insecten op een stokje verkocht. De vrouw wilde ons graag laten proeven, dat aanbod sloeg Kira niet af hoewel het toch wel erg spannend was. Verstand op 0 en kauwen. Eerst probeerde ze een meelworm en daarna een gefrituurde kikker. Ook Ysze durfde dit wel aan en heeft een hapje van z'n billen genomen.

Als echte toerist moet je toch minimaal in een tuktuk hebben gezeten. Wat een dodemansrit. De eerste paar 100 meter was een wedstrijd tussen de twee tuktuks wie het snelst ging. Links inhalen, Rechts inhalen, remmen, gasgeven en tegen het verkeer in. Met geknepen billen kwamen we na een half uur aan in het hotel. Het was absoluut een beleving maar niet voor herhaling vatbaar.

In de avond zijn we lekker gaan eten op een rustig pleintje met op de achtergrond Thaise danseressen en muziek. We hadden allerlei hapjes besteld en Ysze mocht haar eigen garnalen uitkiezen bij de chef. Als toetje hadden we gebakken banaan en mango met sticky rice. We hebben het niet te laat gemaakt want dit was voor nu de laatste avond in Bangkok.

Vanochtend vroeg opgestaan en na het onbijt zijn wij direct opgehaald om naar het vliegveld toe te gaan. Het vliegen duurde gelukkig maar een uurtje en wij kregen onze lunch in het vliegtuig. Aangekomen op het vliegveld van Chiang Mai stond er een taxi op ons te wachten om ons naar Pai te rijden, onze volgende bestemming.