thailand-kira-ysze.reismee.nl

Pattaya en Hua Hin

Nadat we de dames hadden uitgezwaaid zijn wij naar Pattaya vertrokken, Daan en ik zijn daar 17 jaar geleden geweest en zijn nieuwsgierig hoe het er nu uitziet. Na een rit van 2 uur zijn we aangekomen, door de storm in Phuket omgeving was het bij ons rustig weer alleen regen.

Pattaya ja wat moet ik hiervan zeggen. Het is leuk om het weer te zien maar om hier je vakantie door te brengen nou nee.

We hebben hier een kennis van ons opgezocht die hier een condo heeft (appartement) we zijn wel nieuwsgierig hoe dat hier gaat een appartement kopen. s' avonds uit geweest met de kennis en zijn Nederlandse en Belgische vrienden, reuze gezellig. Ons hotel staat aan het begin van de night market, nou dit is niet de night market zoals wij die kennen in Thailand, grote discotheken en bijzondere kroegen. Vooral voor Russen, Indiërs en Scandinavië. Niet mij ding. We zijn 2 nachten gebleven in Pattaya.

Hua Hin.

Door de storm konden wij geen boot nemen naar Hua Hin, dan maar met de auto een rit van 5 uur.

Aangekomen in Hua Hin zijn we verrast door de gezelligheid en het ont=zettend leuk hoteletje.

Dichtbij ons hotel staat de monkey tempel, een rots in zee en alleen bij laag water te bereiken. Het bijzondere hiervan is dat er ongelofelijk veel apen zijn en een grote staande boeddha. s'avonds de weekend night market op geweest, zo sneu door de storm regende het hier de gehele dag en de kraampjes gingen al vroeg dicht.

Vandaag zijn we naar Phraya Nakhon cave geweest, wat is dit een bijzondere ervaring, de grot ligt ongeveer 45 minuten van ons hotel, we rijden door prachtig groen landschap met hier en daar een uitstekende rots formatie. We werden al op gewezen wandelschoenen mee te nemen, want het is ongeveer 1 1/2 uur heen lopen over rotsige paden. Nou we hebben het geweten 2 flinken bergtoppen moest er beklommen worden en een machtig mooi wit strand. Was ook best gevaarlijk er waren twee mensen afgevoerd met botbreuken.

Maar aangekomen bij de grot, wauw wauw net of je in een sprookjes set komt van een fantasie film. wat is dit mooi!!!!!

Woensdag gaan we naar Bangkok waar we nog 2 nachten verblijven en dan op naar huis.