thailand-kira-ysze.reismee.nl

Khao Sok

Khao Sok - geschreven door Laura

Als we aankomen worden we verwelkomd door een hele blije hond, genaamd Coffeee en de eigenaar van het resort. We verblijven in primitieve huisjes met gelukkig wel airco. We zitten nu midden in de jungle.

De volgende dag gaan we op tour. Al blijkt al snel dat er iets mis is gegaan. We dachten een private tour te hebben geboekt. Maar er stappen 2 Deense gezinnen met kinderen in onze bus. De chauffeur spreekt geen Engels en zegt op alles Yes Yes. Onderweg zien we vele rubberplantages en moeten we stoppen omdat er 2 kinderen wagenziek zijn. Aangekomen bij de dam van het National Park

Het is een oerbos met een regenwoud. Helaas is de boottocht met 20 man op een longtailboot. Maar we sluiten ons af en genieten van de prachtige bijna onwerkelijke omgeving. Stijle hoge rotsen met enorme bomen, zo enorm groen. Het lijkt bijna surrealistisch.

Na de lunch gaan de meiden kanoën op het meer.

In het verleden zijn zowel ik als Daan en Thimo in dit gebied geweest. Toen was er nog serene stilte, nu zijn er vele toeristen die deze mooie plek komen bezoeken.

We zetten de trip voort met een bezoek aan de Koraal grot. Hiervoor moeten we eerst een hele klim maken door de Jungle met vele rotsen en glibberige paadjes. De reisleider is een Thaise Fred van Leer, die vooral zichzelf erg grappig vind. We zien hier en daar een aap en horen een herrie aan geluid verder uit het oerwoud. Het lijkt wel een bouwplaats van kettingzagen, het is de cicade (een kever). Het is een enorme klim en het zweet komt echt uit elke porie uit mijn lijf.

De grot is onbeschrijfelijk mooi, met glinsterende stenen en vleermuizen.

De eigenaar van het resort voelt zich schuldig over de miscommunicatie over de private tour en neemt ons de volgende dag mee naar een mooie tempel, de Wat Tham Pla, in een grot en “holy river” met heel veel vissen.

Hij neemt ons ook nog mee naar zijn Farm, waar hij de groente en kruiden verbouwt voor het restaurant van zijn resort. Morgenochtendvertrekken we naar Ao Nang Bay.

Tessa & Mike

We volgen nog steeds ( met een tikkie gezonde jaloezie ?) jullie mooie reisverhalen en kunnen niet wachten op alle prachtige foto's! Geniet nog lekker xxx