thailand-kira-ysze.reismee.nl

Olifanten

Geschreven door Ysze

Iets waar ik deze vakantie het meest naar uit heb gekeken is om olifanten te verzorgen. Nee niet zo’n kamp waar je op ze mag zitten, want dat vind ik zielig. Het kamp ligt een uur rijden van Chang Mai in het oerwoud. Onderweg zien we planten die ik ken van de Intratuin. In dit olifantenkamp leven 10 olifanten en ze hebben hier alle vrijheid. Maar omdat ze hier eten krijgen lopen ze niet weg. Wist je dat een olifant 20 uur eet en maar 4 uur slaapt?
We beginnen met het zelf hakken van de suikerriet met een groot kapmes. En hier is best wel veel kracht voor nodig. Hier zijn de olifanten dol op. We hebben het zelf ook nog geproefd, zoet en sappig en best lekker. De olifanten zijn ook erg nieuwsgierig en dol op knuffelen, zolang je ze maar eten blijft geven. Olifanten voelen leerachtige aan.

Na het voeren kregen ze een heerlijke moddermassage dus Kira en ik de plas met modder in zodat ze lekker op hun zij gingen liggen zodat we er goed bij konden, maar de modder was zo diep dat we onder zaten tot aan onze knieën.

Daarna hebben we ze afgespoeld in de rivier waarna er een watergevecht ontstond tussen ons en de begeleiders van de olifanten.
De olifanten lagen tussen ons in in het water, maar toen ze opstonden sloeg de paniek wel een beetje toe! Ze zijn toch wel groot.

Dit was zo’n leuke speciale maar ook mooie ervaring! Het leukste van de vakantie voor mij tot nu toe.

Mandy

20 uur eten klinkt niet slecht ?

Jolanda nagtzaam

Wat een ongelooflijk mooie ervaring. Dit ga je nooit meer vergeten !!